Monday, May 17, 2010

Sungai Gabai Waterfall

















Nak mandi air terjun? Terasa panas? Nak mandi sejuk-sejuk? Jom ramai-ramai menapakkan diri anda kat Air Terjun Sungai Gabai. Kalau nak pergi, kepada sesiapa yang pernah menjejakkan kaki ke Bukit Ampang senang sikit nak citer. Aku bukan nya master sangat pun jalan kat KL ni. Dari Bukit Ampang korang terus je naik bukit tu. Nanti korang jumpa la signboard Sungai Gabai tu. Takkan sesat nya. Ada satu je jalan nak ke sana. 

Aku pernah pergi kat Sungai Gabai ni dua kali dah. First sekali aku pergi mandi manda je. Kejap je pergi ari tu. Yang kedua kali kami plan BBQ sekali. Aku kan suka BBQ ni. Menu utama tetap Ayam yang diperap kita orang sendiri. Memang sedap sangat-sangat. 

Sampai je kat Sungai Gabai kita orang amek port kat bahagian atas sekali. Aku nak nasihat kan kepada yang nak bawak datok or nenek ataupun orang yang sesak nafas, tak patut korang bawak pegi naik atas. Sebab? Aku yang sihat ni pun tercungap-cungap naik atas.

Air kat sungai ni agak bersih jugak. Kalau mandi air terjun ni macam segar je badan. Kalau tak percaya jugak. Korang try la mandi air terjun. Tak kesah la mana-mana air terjun. Janji air terjun kan. 

Kat port atas ni banyak dugaan kepada si bujang-bujang ni. Cikaro(awek) yang datang sini semua seksa-seksa belaka. Tu tak kira kalau duniawi dia memang da seksa. Apa lagi kalau tempat macam ni. Tapi kita yang boleh cuci mata kan. Dah dia orang yang pakai. Tengok je la. Kalau tak nak orang tengok pakai la elok sikit.

ps/: kalau nak BBQ ikan Apollo(sotong) jangan peram semalaman, sekejap sudah. Kenapa ek? Jawapan dia nanti kalau nak panggang dia jadi lembek.

No comments:

Post a Comment