Tuesday, May 11, 2010

Compaq Presario CQ40-324TU




















Bulan Jun 2009, lahir nya lap top kedua milikku di dunia nyata ini. First laptop acer je. Da jual balik da pon. Masa baru beli laptop tu macam kanak-kanak riang je. 24 jam kat depan laptop. Pada hal takde barang pun dalam tu. Nak cakap ada games, games ape yang ade kan.(solitaire). Seminggu tu PC kat umah memang da tak sentuh langsung. Nak kat laptop je. Punya la jaga elok2. Kotor ckit da lap macam kotor banyak plak. Korang pun cam tu gak kan.(tak baik tipu).

Laptop ni bukan pakai duit aku pun. Duit ayah aku gak. Aku tak keja lagi, mana mampu nak beli barang sendiri. Dulu time duit banyak tak nak simpan. Sibuk nak beli handset. Padan muka. Tapi aku bersyukur da ada laptop. Terima kasih kepada ayahku yang berada di seberang sana yang sanggup bekerja keras untuk anak-anak nya. Terima kasih sebab belikan anak lelaki mu ini sebuah laptop. xie xie(mentang2 blajar Mandarin)

Aku baru je install Windows 7 kat laptop ni. Sebelum ni aku pakai Window Vista. Da setahun aku pakai Vista. Tukar la mood interface plak. Windows 7 best skit. Boleh tukar2 wallpaper. Try la. Time beli laptop ni aku da upgrade kan sikit. Alaaa...tambah RAM(Random Access Memory) 2 GB je. Tambah RAM yang sedia ada 1 GB. Total 3 GB. Cukup la buat men PES(Pro Evolution Soccer). Macam ada yang tak puas ati je...

No comments:

Post a Comment