Monday, May 24, 2010

murah nya...30 sen je?

Siapa tak senang hati kalau bayar bil 30 sen je? Eh..tak payah bayar la. Kerajaan dah peruntukkan bayaran bil elektrik yang kurang dari RM20 tak payah bayar. Kerajaan yang bayarkan. Sesuai untuk kawasan pedalaman yang dah sampai kabel elektrik. Kepada yang tak sampai lagi, mintak-mintak la dengan kerajaan. Kita sebagai masyarakat berhak. 

Ini kali pertama aku dapat catch bil murah dalam rekod famili aku. Jangan salah paham. Bil ini bukan bil rumah aku di Bintulu. Bil ini adalah bil elektrik di rumah panjang aku di Sengan, Sibu. Murah kan. Mau tak tersenyum lebar nak bayar. 

Kira murah jugak la penggunaan peti sejuk kan. Ye la. Dalam sebulan tu dia cuma makan 30 sen je. Macam tak percaya pulak. Nampak dari luar macam kuat je makan elektrik. Tambah pulak orang selalu cakap peti sejuk kuat makan elekrik.

Bil ini adalah bil dari pertengahan bulan April dan pertengahan bulan Mei. Mungkin bulan Jun ni mahal sikit kot sebab aku bawak komputer riba aku balik. Tak syok pulak kalau tak online. Mana nak tulis blog pulak kan. Diary mana boleh tak tulis.

Lagi beberapa hari nak sambutan Hari Gawai. Sebelum Gawai ada upacara 'mangkung tiang'. Sekali lagi saya katakan. Sama-sama kita tunggu.

No comments:

Post a Comment