Thursday, May 20, 2010

Birthday Peggy

Kalau dah sayang, semua benda sanggup buat. Kalau disuruh merentasi lautan berapi pun sanggup renangi. Macam cerita Titanic 'you jump I jump'. Memang cinta sejati la katakan. 

Aku sayang jugak Peggy ni. Ya la. Siapa tak sayang bakal bini sendiri kan. Tapi takde la sampai sanggup berenang lautan berapi. Entah-entah tak sampai suku laut pun da kering terbakar. Da la mati terbakar, awek pula dok carik bakal boyfriend baru. Kan rugi. Betul tak?



Sebenarnya bukan itu yang aku nak cerita. Ni pasal sambutan birthday Peggy tempoh hari. Kan aku bagitahu Peggy datang KL nak celebrate birthday dia yang ke 22 tahun pada 15/05/2010 lepas. Lama dah dia plan memang nak sambut kat KL ni.

Sebelum tarikh tu, aku punya la binggung carik port nak sambut birthday dia. Takkan nak celebrate kat umah je kot. Tu birthday aku dulu da buat. Selalu sangat buat. Da tak surprise da. 

Ada satu hari ni aku ajak la member umah keluar pergi satu tempat ni. Orang cakap tempat ni memang cantik pun. Nak romantik-romantik boleh la pegi. Aku ajak la member aku pergi. Sampai sana, terbeliak mata aku tengok tempat tu. Nampak dari jauh memang da cantik. Apa lagi kalau da masuk dalam. Warna warni gitu. Sampai kat tempat tu aku dapat idea nak sambut birthday Peggy kat situ, Memang sesuai sangat-sangat.

Balik je dari situ aku terus plan dengan member-member tentang plan aku tu. Plan dia macam ni. Sebelum dia sampai tu, aku pergi beli la kek dengan makanan yang sepatutnya. Kek aku tempah kat Sri Permaisuri, Cheras. Jajan-jajan(keropok) aku beli kat KK je pun. Senang sikit. Malas pulak nak masuk Giant Supermarket.

Tiba masa birthday tu. Aku gerak la ngan Peggy dari rumah kakak aku. Member aku dari Desa Petaling. Dia orang gerak la dulu. dah dia orang gerak baru aku gerak. Sampai sana, aku bagitau Peggy yang aku terlupa nak beli kek birthday dia. Nanti la belikan. Muka dia semacam je aku tengok. Kesian pulak aku. Sampai kat port kita orang, dia tak perasan pulak kehadiran member-member aku. 

Aku pun sembunyi-sembunyi pergi ke tempat member aku. Lepas tu dia perasan sebab carik aku. Port kitaorang kat belakang dia je. Terkejut dia dengan keadaan kek yang tersusun, makanan memang da sedia ada kat meja tu. Cuma tinggal nak makan je. Ni semua atas usaha member serumah aku. Terima kasih kawan-kawan sebab support aku malam tu. Makanan ngan benda letup-letup tu. Aku takkan lupa jasa korang. 

(ini la tempat aku celebrate birthday Peggy. Nama tempat ni i-citie bertapak di shah alam. Korang straight je ikut Federal Highway. Follow je signboard ke i-citie. Takkan sesat punya)



Khas buat Peggy, minta maaf kalau ada kekurangan dalam majlis tu. Saya tak mampu nak buat yang lebih mewah dari itu. Itu je la yang mampu saya buat. Hanya sekuntum bunga rose merah saya beri. Takde hadiah birthday pun. Walau takde hadiah pun, saya ikhlas sangat-sangat selama saya kenal awak, saya couple ngan awak. Saya marah awak kadang-kadang saya minta maaf. Saya tau kadang-kadang saya marah awak sangat-sangat. Marah dah tak tengok kiri kanan pun. Saya minta maaf banyak-banyak.

Dari kecil saya kenal awak, membesar tempat yang sama, sekolah rendah sama, sekolah menengah pun sama, saya tak sangka yang dalam diam saya jatuh cinta kat awak. Cuma saya yang ego masa tu. Sekarang ni saya bukan saja jatuh cinta ngan awak je. Saya da jatuh pula dengan masakan awak tu. Sedap sangat-sangat walaupun dah kali ke berapa ntah saya makan. Sayang awak sangat-sangat. Happy Birthday sayang. God bless you


2 comments:

  1. hihihi....kawan aku begitu romantik...aku bace ni pon terharu... :p

    ReplyDelete
  2. thanks..sayang awek la katakan..

    ReplyDelete