Tuesday, May 11, 2010

Nasi Goreng Pattaya
















Nasi Goreng Pattaya. Nyum2...Cuma ada di ABC Corner(Always Best Choice). Nak carik tempat ni ada kat Sungai Besi, Desa petaling. Kedai mamak sebenarnya. Sini la port aku ngan member aku bila da malas nak masak. Bukan malas, penat kan. Tapi kalau poket tebal je, hari-hari makan luar. Bila da kering, dompet nipis je, penat cam mana pun sanggup gak masak. Macam biasa la. Duniawi.

Kat kedai mamak ni aku selalu order Nasi Goreng Pattaya ngan Teh O Ais. Kalau tak pun aku order Nasi Goreng Cendawan. Nak citer sket pasal nasi goreng pattaya ni, takde yg special nya. Yang menarik minat aku cara dia letak sos kat nasi ni je. First time makan memang tergelak tengok. Pandai dia amek hati customer dia.

Sebenarnya yg masak nasi ni bukan mamak. Kat kedai mamak ni ada la sepasang suami isteri sewa tapak kat dalam kedai mamak ni. Dia masak masakan melayu la. Tu yang member salu duk melepak kat sini. Tengok bola pun kat sini. Maklum la. Takde astro. Nak langgan mahal plak. Peace

No comments:

Post a Comment